Groei Europese e-commerce zet door

Uit het European B2C Ecommerce Report blijkt dat de Europese e-commerce booming is. De Europese omzet is in 2012 met maar liefst 19% tot €311,6 miljard gestegen ten opzichte van het jaar ervoor. Het overgrote deel hiervan komt van het Verenigd Koninkrijk (€96 miljard), Duitsland (€50 miljard) en Frankrijk (€45 miljard). Zij zijn samen verantwoordelijk voor 61% van de totale Europese B2C e-commerce.
Het BBP van Europa voor 2012 wordt geschat op 16 biljoen. Ecommerce Europe schat dat het aandeel van de Europese Internet Economie 3,5% is. Verwacht wordt echter dat dit percentage zal verdubbelen tegen 2016 en verdriedubbelen tegen 2020.

Van alle Europeanen heeft inmiddels 47,6% een smartphone waarmee ze dus 24 uur per dag online kunnen zijn. Dit uit zich in de cijfers voor m-commerce. In het Verenigd Koninkrijk steeg het totaal van de online aankopen gerealiseerd door m-commerce van 5% in 2011 naar 12% in 2012. In de Verenigde Staten wordt dit geschat op bijna 10%. Opvallend is dat dit percentage lager is dan in Europa. Nog opvallender is dat de Europese B2C e-commerce groter is dan die van de Verenigde Staten. Het scheelt niet veel, maar met 294,2 miljard is Noord-Amerika (VS én Canada) de tweede grootste e-commerce markt, na Europa die een wereldwijd aandeel heeft van 35,1%.
Europa Omzet
Bron: http://www.ecommerce-europe.eu/press/2013/05/press-release-european-e-commerce-to-reach-312-billion-in-2012-19-growth

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s