Online shop gedrag

Uit een onderzoek van Opinion Matters blijkt opnieuw hoe belangrijk het is dat een website goed functioneert. Van de consumenten die gemiddeld meer dan 2 uur per week online shoppen, heeft maar liefst 56% wel eens een aankoop geannuleerd vanwege een foutmelding of een langzame website. Daarnaast is het online heel gemakkelijk om voor de concurrent te kiezen en 75% geeft aan dit ook te doen wanneer deze een betere gebruikerservaring biedt. Van de meer frequente online shoppers (2 uur of meer per week) geeft zelfs 86% aan voor de concurrent te kiezen wanneer deze een snellere online service biedt.

Naast het goed functioneren van een website speelt ook social media een grote rol in het online aankoopproces. Volgens een onderzoek van Bigcommerce blijkt dat 81% van de shoppers toegeeft dat posts van vrienden op bijvoorbeeld Twitter en Facebook direct invloed hebben op hun koopgedrag. Wanneer het een repost van een merk door een vriend betreft geeft 30% aan hier eerder op te reageren.

purchase-decisions

Bron: http://blog.monitis.com/index.php/2012/11/21/monitis-survey-finds-more-than-half-of-frequent-online-shoppers-have-cancelled-an-order-due-to-slow-response-time/?attest=true&opt=vers

http://www.bigcommerce.com/ecommerce-blog/what-influences-a-purchase-decision-infographic/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s